Πραγματική θέση στο Google


Πολλοί άνθρωποι και "SEO Experts", μπερδεύονται με τα αποτελέσματα του Google και δε ξέρουν ή δε γνωρίζουν ποια είναι η πραγματική της θέση μιας ιστοσελίδας στο Google. Το μπέρδεμα γίνεται αρχικά από το ιστορικό του κάθε χρήστη, βάση των προηγούμενων αναζητήσεων που έχουν γίνει, από τις επισκέψεις του αλλά και από τη νέα αλλαγή που έχει εφαρμοστεί στο local seo.

Όσοι έχουν ασχοληθεί έστω και λίγο με το seo, ξέρουν ο,τι η Google κρατάει το ιστορικό των αναζητήσεων και των επισκέψεων που έχει κάνει ένας χρήστης και σε μελλοντική αναζήτηση της λέξης αυτής ή λέξης που περιέχεται σε κάποια από τις σελίδες που είχε επισκεφτεί παλιότερα, τους δίνει προτεραιότητα στα αποτελέσματα!

Οι επισκέψεις μπορεί να προέρχονται από τα οργανικά αποτελέσματα, από διαφημίσεις adwords, από διαφημιστικά banners ή ακόμα και direct επίσκεψη.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μη βλέπουν όλοι οι χρήστες τα ίδια αποτελέσματα και εσείς που έχετε επισκεφτεί πολλές φορές την ιστοσελίδα σας, κάνοντας αναζήτηση τη λέξη κλειδί που στοχεύετε, να τη βλέπετε συνεχώς στη πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων χωρίς να είναι στη πραγματικότητα!
Επίσης εκτός από τα παραπάνω, σε αρκετές λέξεις κλειδιά έχει εφαρμοστεί το local seo στην Ελλάδα και ακόμα ένα κριτήριο των αποτελεσμάτων είναι η περιοχή απ'όπου ο χρήστης κάνει την αναζήτηση, εμφανίζοντας τα "κοντινότερα" αποτελέσματα.

Έτσι εσείς βλέπετε διαφορετικά αποτελέσματα από αυτά που βλέπουν άλλοι χρήστες. Παρακάτω θα δούμε μερικούς τρόπους για να μπορέσετε να δείτε τη πραγματική θέση που έχει μια ιστοσελίδα στο Google, με συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά και περιοχές.

Τρόπος Α
Ανοίγουμε τον internet browser που χρησιμοποιούμε και επιλέγουμε ανώνυμη περιήγηση.

Στο Chrome


Στο Firefox

Στο νέο παράθυρο που θα ανοίξει μπαίνουμε στο Google και κάνουμε αναζήτηση τη λέξη κλειδί που θέλουμε. Με αυτό το τρόπο παρακάμπτουμε το ιστορικό μας και δε μας εμφανίζει αποτελέσματα βάση του ιστορικού μας, αλλά σαν να είμαστε κάποιος "καινούργιος" χρήστης που πρώτη φορά κάνει αναζήτηση τη λέξη αυτή δεν έχει επισκεφτεί καμία σελίδα ως τώρα. Θα μας εμφανίσει "παρθένα" αποτελέσματα αλλά βάση περιοχής που βρισκόμαστε. Τη περιοχή που μας εντόπισε το google εμφανίζεται στο κάτω μέρος μετά τα αποτελέσματα:


Οι περιοχές που εντοπίζει η google είναι πόλεις όπως Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα κτλ αλλά και δήμους όπως Περιστέρι, Καλλιθέα, Κηφισιά κτλ. αλλά δεν είναι πάντα σωστά. Αν δε μπορεί να εντοπίσει το δήμο σας τότε εμφανίζει τη πόλη όπου ανήκει. Εναλλακτικά εμφανίζει τα γενικά αποτελέσματα που εμφάνιζε πριν την αλλαγή του local seo, δηλαδή όλη την Ελλάδα.

Έτσι βλέπουμε τα αποτελέσματα που βλέπει κάποιος χρήστης που κάνει αναζήτηση από τη περιοχή μας. Αν θέλουμε να δούμε τα γενικά αποτελέσματα ή άλλης περιοχής, τότε πηγαίνουμε πάνω πάνω "Εργαλεία αναζήτησης" και βλέπουμε στο μενού που ανοίγει δεξιά την περιοχή μας. Το πατάμε και μας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξουμε εμείς την περιοχή που θέλουμε να δούμε τα αποτελέσματα της. Για γενικά αποτελέσματα γράφουμε "Ελλάδα" ή όποια άλλη πόλη - δήμο επιθυμούμε και enter.


Επίσης εναλλακτικός τρόπος επιλογής περιοχής είναι από τη διεύθυνση https://www.google.gr/preferences#location

*Σημείωση: Το local seo δεν έχει ενεργοποιηθεί σε όλες τις λέξεις κλειδιά και μπορεί να δείτε τα ίδια αποτελέσματα με οποιαδήποτε περιοχή επιλέξετε!

Τρόπος Β
Ένας άλλος γρήγορος τρόπος για να δούμε τα γενικά αποτελέσματα Ελλάδας είναι να χρησιμοποιήσουμε το εργαλείο του AdWords "Προεπισκόπηση και διάγνωση διαφημίσεων" όπου μας δίνει τη δυνατότητα να δούμε τις διαφημίσεις μας αν κάνουμε στο adwords αλλά και τα οργανικά αποτελέσματα χωρίς να λαμβάνει υπόψη του το ιστορικό και τη περιοχή του χρήστη!



Τρόπος Γ
Τέλος μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το εργαλείο Visibility.gr όπου μας δίνει τη δυνατότητα να δούμε όλες τις λέξεις κλειδιά με τις οποίες εμφανίζεται μια σελίδα στο google αλλά και τις πραγματικές θέσεις! Παρουσίαση του εργαλείου δείτε εδώ