Αρκετοί Webmasters και SEO experts τα τελευταία χρόνια προτιμούν να φτιάχνουν καινούργια σελίδα επιλέγοντας domain της μορφής leksi-kleidi.gr πιστεύοντας στο μύθο ο,τι με αυτή τη κίνηση θα κερδίσουν αυτόματα ranking στη λέξη κλειδί αυτή και ο,τι βοηθάει πολύ στο SEO.
Επίσης, υπάρχουν αρκετοί διαφορετικοί μύθοι που κυκλοφορούν στο internet υποστηρίζοντας ο,τι θα κερδίσουν extra θέσεις στα αποτελέσματα με διάφορες προσθήκες.
Σε αυτό το άρθρο θα καταρρίψουμε αυτούς τους μύθους και θα εξηγήσουμε γιατί και πως δημιουργήθηκαν.
Μερικοί από αυτούς τους μύθους είναι:
1) leksi-kleidi.gr: Απλά γυμνό domain ακριβώς τη λέξη κλειδί που θέλουμε και αν αποτελείται από δύο λέξεις τότε να διαχωρίζονται με παύλα.
2) leksikleidi.gr: Απλά γυμνό domain ακριβώς τη λέξη κλειδί που θέλουμε και αν αποτελείται από δύο λέξεις τότε να είναι κολλητά χωρίς παύλα.
3) 1leksikleidi.gr: Domain ακριβώς τη λέξη κλειδί που θέλουμε προσθέτοντας τον αριθμό 1 μπροστά (νομίζοντας ο,τι εμφανίζονται τα αποτελέσματα με σειρά προτεραιότητας)
4) a-leksikleidi.gr: Domain ακριβώς τη λέξη κλειδί που θέλουμε προσθέτοντας το γράμμα a- μπροστά (νομίζοντας ο,τι εμφανίζονται τα αποτελέσματα με αλφαβητική σειρά)
5) google-leksikleidi.gr: Domain ακριβώς τη λέξη κλειδί που θέλουμε προσθέτοντας τη λέξη google- μπροστά (νομίζοντας ο,τι είναι αδερφάκι της google)
6) λέξη-κλειδί.gr: Ελληνικό domain με τη λέξη κλειδί
7) e-leksikleidi.gr: Domain με τη λέξη κλειδί και προσθέτοντας κάτι μπροστά
Ο Μύθος ξεκίνησε να ακούγεται σε αρκετά blogs και forums ως εξής:
Το domain παίζει πολύ βασικό ρόλο στο SEO. Αν αγοράσεις domain με τη λέξη κλειδί που θες, έχεις βάλει γκολ από τα αποδυτήρια και έχεις βγει στη πρώτη σελίδα!
και αργότερα προστέθηκαν διάφοροι "έξυπνοι" τρόποι που "ωθούσαν περισσότερο" τη λέξη κλειδί.
Πρακτικά
Αν ίσχυε κάτι τέτοιο, σε συνδυασμό με τόσες πολλές προσθήκες και καταλήξεις που υπάρχουν .gr .com .net .com.gr .net.gr .org .eu και πολλά άλλα, τότε θα το κάνανε όλοι αυτό και οι πρώτες 10 σελίδες της google θα είχαν γεμίσει με αυτές τις σελίδες.
Η πραγματικότητα
Η λέξη κλειδί στο domain με οποιοδήποτε τρόπο, δεν αποτελεί κριτήριο κατάταξης! Είναι απλά ένα text, ένα κομμάτι κειμένου και γι'αυτό το λόγο γίνεται bold είτε η λέξη που κάνουμε αναζήτηση βρίσκεται στο domain είτε στο permalink. Έτσι ακόμα κι'αν έχουμε κάποια σελίδα άσχετη με τη λέξη που βρίσκεται στο domain, ψάχνοντας αυτή τη λέξη, κάπου στις πολύ πίσω σελίδες θα εμφανιστεί. Δηλαδή είναι σαν ένα ακόμα μικρό κομμάτι περιεχόμενου και τίποτα παραπάνω!
Τι συμβαίνει
Αυτοί που έχουν επιλέξει αυτή τη μέθοδο και βλέπετε αυτές τις σελίδες να έχουν καλές κατατάξεις, είναι επειδή εσκεμμένα επέλεξαν αυτά τα domains ώστε να κάνουν SEO. Αυτό σημαίνει ο,τι σε αυτό το domain έχουν γίνει ενέργειες seo και δεν έχει μείνει στη τύχη του. Με λίγα λόγια, αν ένα τέτοιο domain αγοραστεί και φτιαχτεί σελίδα χωρίς περαιτέρω seo ενέργειες, τότε θα μείνει θαμμένη στο google.
Έτσι αν οι ίδιες seo ενέργειες είχαν γίνει σε διαφορετικό domain, τότε και αυτό το domain θα είχε καλές κατατάξεις!
Όμως
Ένα domain με τη λέξη κλειδί κερδίζει σε 2 σημεία:
1) Είναι πιο εύκολο να το θυμάται κάποιος
2) Στο link building!
Link building - Anchor Text
Μέσα στις ενέργειες του link building συμπεριλαμβάνεται και το να φτιάξουμε links με anchor text τη λέξη κλειδί που επιθυμούμε αλλά και να κάνουμε links με γυμνό το url της σελίδας μας δηλαδή σκέτο το domain!
Έτσι λοιπόν, έχοντας επιλέξει domain με τη λέξη κλειδί, κάνοντας για παράδειγμα καταχώρηση σε έναν κατάλογο ιστοσελίδων που δεν επιτρέπει να εισάγουμε anchor text στο link μας αλλά μόνο γυμνό το domain, τότε ΑΥΤΟΜΑΤΩΣ το link έχει και anchror text τη λέξη κλειδί!
Καταφέρνουμε δηλαδή να αποκτήσουμε περισσότερα links με "anchor text" πιο εύκολα και πιο φυσικά!
Για παράδειγμα: www.leksi-kleidi.gr ή leksi-kleidi.gr ή λέξη-κλειδι.gr
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο εμφανίζονται αρκετές τέτοιες σελίδες ψηλά στα αποτελέσματα και όχι γιατί απλά έχουν τη λέξη κλειδί στο domain.
Διαβάστε περισσότερα για τη δύναμη του anchor text