Local SEO - Ήρθε το τέλος του SEO;


Στις 15/12/14 λίγο πρίν γίνει μπεί το 2015, η Google ξεκίνησε σιγά σιγά να εφαρμόζει στην Ελλάδα την αλλαγή των αποτελεσμάτων που θα αλλάξει ριζικά το τρόπο που σκεφτόμαστε για το SEO στην Ελλάδα και το τρόπο που το πουλάνε οι επαγγελματίες SEOτζήδες.

Ως τώρα οι περισσότερες εταιρίες και SEO freelancer, “πουλάγανε την υπηρεσία βελτιστοποίησης ή προώθηση ιστοσελίδων ως αποτέλεσμα στη πρώτη σελίδα της Google. Στα πρώτα 10 αποτελέσματα δηλαδή, δίνοντας αναφορά στο πελάτη ή ως δείγματα εργασιών, τις ακριβείς θέσεις που βρίσκεται η κάθε σελίδα με μια συγκεκριμένη λέξη κλειδί.

Πχ Η ιστοσελίδα www.apofraxeis-o-mitsos.gr εμφανίζεται στη 4η θέση με την λέξη κλειδί αποφραξεις

Έτσι κάνοντας ο Μήτσος SEO στην ιστοσελίδα του, εμφανιζόταν σε όλη την Ελλάδα, στην ίδια θέση για κάποιες λέξεις κλειδιά. Δηλαδή αν ο Μήτσος είχε έδρα τα Χανιά και κάποιος έψαχνε απο θεσσαλονίκη για αποφράξεις, έβλεπε το Μήτσο στη 4η ΄θεση. (Για να βρεί κοντά του θα πρέπει να γράψει αποφράξεις θεσσαλονίκη)

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι χρήστες να ΜΗ βρίσκουν αυτό που θέλουν άμεσα και πρέπει να ψάξουν περισσότερο χάνοντας χρόνο στο σερφάρισμα κάτι που δεν το θέλει η Google.

Ο χρυσός κανόνας της Google είναι: Να βρίσκει ο χρήστης αυτό που θέλει άμεσα!

Γι’αυτό το 2015 η Google για την Ελλάδα θέλει να το αλλάξει αυτό. Στο εξωτερικό έχει εφαρμοστεί εδώ και χρόνια το Localization SEO και σιγά σιγά έρχεται και εδώ. Αυτό έχει ώς αποτέλεσμα να εντοπίζει η Google απο ποια περιοχή κάνει ο χρήστης αναζήτηση και να του δίνει αποτελέσματα που τον αφορούν βάση της περιοχής του χωρίς να γράψει ο ίδιος τη περιοχή στην αναζήτηση.

Δηλαδή ο χρήστης που έψαξε για αποφράξεις απο τη Θεσσαλονίκη, θα του δώσει αποτελέσματα για σελίδες που μιλάνε για το αντικείμενο αυτό έχοντας έδρα τη Θεσσαλονίκη ΜΑΖΙ με τα γενικά αποτελέσματα όλη της Ελλάδας. Μικτά δηλαδή.

Ως τώρα τα αποτελέσματα στη πρώτη σελίδα είναι 50-50. Μισά απο τη περιοχή του χρήστη και μισά τα γενικά αλλά ανακατεμένα χωρίς σταθερή θέση το καθένα, εφόσον βέβαια υπάρχουν σελίδες απο τη περιοχή του χρήστη αλλιώς εμφανίζει αποτελέσματα απο καταλόγους τοπικούς και μη όπως πχ χρυσός οδηγός.

Απο τις 15/12/14 και ως σήμερα έχει εφαρμοστεί σε αρκετές λέξεις κλειδιά που είναι περισσότερο εμπορικές λέξεις με υπηρεσίες και προϊόντα. Μερικές απο αυτές είναι:

Έπιπλα
Αποφράξεις
Sex shop
Pet shop
Κατασκευή ιστοσελίδων
Μεταφορές
Μετακομίσεις
Συνεργεία Αυτοκινήτων
Λογιστικά Γραφεία
Φαρμακεία
Σχολές οδηγών
Οπτικά
Μονώσεις
Κλειδαράς
Γραφεία τελετών
Οδοντίατρος
Γυναικολόγος

Επίσης και σε λέξεις οι οποίες είναι αυτονόητα πιο τοπικές:
Γυμναστήριο
Κομμωτήριο
Καφετέριες
Φούρνος
Ζαχαροπλαστεία
Σουβλατζίδικα
Κρεοπωλεία
Πιτσαρίες
Εστιατόρια
Βενζινάδικα


Και άλλα πολλά.... (και συνεχώς αυξάνονται)

Γενικά περισσότερο επικεντρώνεται σε θέματα που μπορούν αφορούν επαγγελματικές δραστηριότητες σε περιοχές και όχι τόσο σε γενικές λέξεις για αναζήτηση πληροφοριών όπως για παράδειγμα Συνταγές

Απο οποιαδήποτε περιοχή κάνετε αναζήτηση τη λέξη Συνταγές, θα δείτε ακριβώς τα ίδια αποτελέσματα.

Πάμε να το δούμε στη πράξη με παραδείγματα:

1) κάνουμε αναζήτηση από τα Χανιά τη λέξη αποφράξεις και βλέπουμε τα εξής αποτελέσματα:


Βλέπουμε οτι τα πρώτα 5 αποτελέσματα είναι απο τα Χανιά γιατί κάπου μέσα στη σελίδα αναφέρει η λέξη Χανιά. Μπορεί να είναι στο τίτλο ή μέσα στο περιεχόμενο.

2) κάνουμε αναζήτηση από τη περιοχή Αχαρνών (Μενίδι) τη λέξη αποφράξεις και βλέπουμε τα εξής αποτελέσματα:


Πάλι το ίδιο. Στα πρώτα 5 αποτελέσματα βλέπουμε σελίδες που αναφέρουν Αχαρνές. Επειδή όμως δεν υπάρχουν αρκετές σελίδες, εμφανίζει και αποτελέσματα απο καταλόγους όπως πχ  Χρυσός οδηγός ή vrisko

3) κάνουμε αναζήτηση από τη περιοχή Αχαρνών (Μενίδι) τη λέξη κλειδαρας και βλέπουμε τα εξής αποτελέσματα:


Εδώ βλέπουμε και μαζί με τα οργανικά αποτελέσματα και google places. Γιατί όμως στα google places δεν εμφανίζεται καμία σελίδα που να έχει έδρα τις Αχαρνές - Μενίδι; Για τον απλό λόγο οτι κανένας δεν έχει αξιωθεί να δηλώσει στο google τη τοποθεσία του επίσημα... και εμφανίζει κοντινούς προορισμούς όπως πχ Ίλιον

Tip: Στο κάτω κάτω μέρος των αποτελεσμάτων γράφει ποια είναι η περιοχή του χρήστη που έχει εντοπίσει η Google. Δεν είναι πάντα σωστό. Για να δείτε αποτελέσματα άλλων περιοχών απ'οτι είσαστε, μπορείτε να αλλάξετε τη τοποθεσία σας απο εδώ: https://www.google.gr/preferences#location

Δοκιμάστε μερικές απο τις λέξεις που αναφέρω, με διαφορετικές τοποθεσίες όπως Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Λαμία καθώς και δήμους όπως Περιστέρι, Γλυφάδα, Κηφισιά 

Αυτό είναι καλό;
Έλα ντε! Η σωστή απάντηση θα ήταν: Για ποιόν;

Για τους επιχειρηματίες που επενδύσανε στο SEO, ΟΧΙ!
Ένας επιχειρηματίας που είχε δώσει λεφτά ή είχε ξοδέψει χρόνο για να κάνει SEO, πριν μπορεί να βρισκόταν με τη λέξη sex shop στη πρώτη σελίδα στη θέση 5 και τώρα να είναι στη 10η ή ακόμα και στη δεύτερη σελίδα στη 15η θέση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πριν να είχε περίπου 5.000 επισκέπτες το μήνα και απο αυτούς οι 100 να γινόντουσαν πελάτες έχοντας κάποιο κέρδος. Μετά την αλλαγή αυτή οι επισκέπτες μειώνονται δραματικά από 1000 εως και 100 επισκέπτες το μήνα! Φυσικά πελάτες γίνονται πολύ πιο λίγοι αρα έπαθε ζημιά ο επιχειρηματίας.

Για τους SEOτζήδες, ΟΧΙ!
Οι επαγγελματίες του SEO, εταιρίες ή freelancer, που έβαζαν ως στόχο και πουλούσαν σαν υπηρεσία το ανέβασμα μιας ιστοσελίδας στη πρώτη σελίδα της Google με κάποιες λέξεις κλειδιά, πάθανε και αυτοί ζημιά γιατί έγινε 100% πιο δύσκολο το SEO συν οτι πρέπει να επαναφέρουν τους ήδη υπάρχον πελάτες στη πρώτη σελίδα. Αυτό σημαίνει χάσιμο χρόνου και μάλιστα χωρίς να ξέρουν αν θα έχουν το αποτελέσμα που θέλουν. Άν σκεφτούμε οτι πρώτα υπήρχαν 10 διαθέσιμες θέσεις και γινόταν μάχη μεταξύ SEOτζήδων, φανταστείτε τώρα που συνήθως είναι 5. Εκτός απο αυτό οι 5 θέσεις όπως προείπαμε, δεν είναι σταθερές όπως πριν, όπως επίσης δεν είναι στα πρώτα πρώτα αποτελέσματα! Δηλαδή στη καλύτερη περίπτωση μπορεί να βρεθεί στη 4-5η θέση και κάτω. Παλιότερα μπορούσε κάποιος να κυνηγήσει τις 3 πρώτες θέσεις, αρπάζοντας τους περισσότερους χρήστες γιατί όπως έχει αποδειχθεί οι 3 πρώτες θέσεις είναι αυτές που προτειμάνε οι χρήστες. Άρα ακόμα και στη καλύτερη περίπτωση τώρα δεν έχει την ίδια απόδοση με πρίν. Έτσι οι SEOτζήδες δεν έχουν κίνητρο να δώσουν στους πελάτες ώστε να πάρουν κάποια αμοιβή απο το πελάτη.

Για τους μικρούς επιχειρηματίες, ΝΑΙ!
Οι μικροί επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται συνήθως μόνο στη περιοχή της έδρας τους, βγαίνουν κερδισμένοι απο τη κίνηση αυτή γιατί απο κει που πριν δε τους έβλεπε κάνενας αφού είχαν αντιπάλους τις μεγάλες σελίδες που είχαν κάνει SEO, τώρα τους βλέπουν έστω και οι κάτοικοι της έδρας τους χωρίς κάνενα κόστος! Εννοείται βέβαια οτι η ιστοσελίδα τους είναι seo friendly δηλαδή μπορεί να τη διαβάσει σωστά το Google και αναφέροντας τη περιοχή της έδρας.

Για τους χρήστες, ΝΑΙ!
Οι χρήστες θέλουν να βρίσκουν αυτό που θέλουν όσο πιο γρήγορα γίνεται. Το Google δεν έχει κριτήρια ή φίλτρα αναζήτησης (από default) για να βγάζει κάποια συγκεκριμένα αποτελέσματα πχ βάση τιμής του προϊόντος. Αφού ψάχνουμε πχ για οδοντίατρο, δουλεία της είναι να μας βρεί οδοντίατρο που τον χρειαζόμαστε και μπορεί να μας φανεί χρήσιμος! Δεν την ενδιαφέρει πόσα λεφτά πέρνει στο σφράγισμα, ούτε πόσα πτυχία έχει, ούτε πόσα τετραγωνικά είναι το ιατρείο του. Την ενδιαφέρει να μας δώσει αποτελέσματα που είναι χρήσιμα για εμάς! Τι πιο χρήσιμο αποτέλεσμα απο το να μας δώσει τον οδοντίατρο που βρίσκεται 4 τετράγωνα απο το σπίτι μας τη στιγμή που τον χρειαζόμαστε; Φανταστείτε το ίδιο για κλειδαρά, γραφείο τελετών, φαρμακεία κτλ

Για τη Google, ΝΑΙ!
Η Google βγαίνει πιο κερδισμένη απ’όλους. Με ένα σμπάρο τρία τρυγόνια!
1) διευκολύνει τους χρήστες αρα οι χρήστες συνεχίζουν φανατικά να το χρησιμοποιούν
2) καταπολεμά τους SEOτζήδες που όπως είπαμε δε τους συμφέρει να ασχοληθούν άλλο
3) και βασικότερο όσοι έδιναν λεφτά για SEO πλέον αναγκαστικά θα πληρώνουν AdWords για να έχουν επισκέπτες στην ιστοσελίδα τους.

Και το ερώτημα παραμένει: Ήρθε το τέλος του SEO;
Απάντηση: Αν το υπολογίσουμε όπως τόσα χρόνια με το αποτέλεσμα της πρώτης σελίδας τότε ΝΑΙ. Κατά τη Google όμως όχι γιατί SEO ΔΕ σημαίνει πρώτη σελίδα!